X – Standholder Information Godsbanen

Her finder du al information og praktiske oplysninger om FindersKeepers Designmarked på Godsbanen i Aarhus nedenfor. Det er vigtigt, at du læser det hele grundigt igennem.

Har du nogen spørgsmål er du velkommen til at kontakte os på booking@finderskeepers.dk

Vi glæder os til at byde jer velkommen!
FindersKeepers teamet

VENUE INFORMATION

Adresse

Skovgaardsgade 3, 8000 Aarhus

Adgang til hallen sker fra Godsbanens indgang C for standholdere

Parkering

Hvis du ankommer i bil med dine ting, er det vigtigt, at du læsser dine ting af og
finder en parkeringsplads hurtigst muligt. Du skal flytte bilen, inden du påbegynder opstilling af standen, da der skal være plads til, at de andre standholdere også kan læsse deres ting af. Du kan parkere på den anden side af Den Rå Hal – husk P-billet! P-vagterne omkring Godsbanen gør deres arbejde grundigt, så sørg for at holde korrekt inden for de afmærkede båse osv.

Åbningstider for gæster

Lørdag og søndag 11.00-17.00

Gæster med Billetto-billet har adgang fra 10.45.

Om Godsbanen

I Aarhus finder FindersKeepers sted på Godsbanen i den 1.300 m2 store Den Rå Hal, som er den del af det i alt 10.500 m2 store og flotte Godsbane-areal. Centralt beliggende i Aarhus danner Godsbanen rammerne om et mangfoldigt kulturliv og har med sine mange aktører, arrangmenter og spændende arkitektur skabt et navn på den Aarhusianske kulturscene.

FÅ MEST UD AF DIN DELTAGELSE

Fik du læst FindersKeepers Håndbog? – her giver vi dig vores tips til, hvordan du får det bedste marked fra planlægning og forberedelse til opfølgning.

PROMOVERING

Vi gør en kæmpe indsats for at der skal komme en masse dejlige designinteresserede besøgende, både gennem vores sociale medier, i bybilledet og ved direkte invitationer til presse, bloggere, stylister og butikker.

Vi får dog endnu mere ud af det, når alle hjælper med at sprede budskabet. Brug derfor eventet som anledning til at aktivere dine egne kommunikationskanaler og skabe omtale for både dit eget brand og for markedet. Jo flere gæster vi kan tiltrække i fællesskab, jo større succes får du!

UPLOAD AF MATERIALE TIL FINDERSKEEPERS HJEMMESIDE //

For at vi kan få dit brand på vores hjemmeside har vi brug for at du uploader materiale til os her:https://finderskeepers.dk/ansog-om-stand/upload-materiale/

Vi tilbyder også PR-pakker med direkte promovering af dit brand på vores andre kommunikationskanaler, Facebook/Instagram/nyhedsbrev. Kontakt os på booking@finderskeepers.dk for at høre nærmere.

PROMOVERING PÅ SOCIALE MEDIER //

Inviter dine kontakter til Facebook-begivenheden og fortæl om jeres deltagelse på Facebook og Instagram – så hjælper du med at øge den online synlighed for både markedet og dit eget brand.

Du finder Facebook-eventet her.

På Instagram må du meget gerne tagge os @finderskeepersdk og bruge hashtagget #FINDERSKEEPERSDK – så kan vi nemlig finde dig og tagge din instagram profil.

INVITER KUNDER, NETVÆRK OG FAMILIE //

Din deltagelse på FindersKeepers er en fantastisk anledning til at møde dine kunder og dit netværk. Hvis du inviterer bare 10 gæster, og alle andre designere gør det samme, får vi hurtigt hundredvis ekstra gæster!

KRAV TIL DIN STAND

En visuelt appellerende stand tiltrækker flere kunder og får dit brand til at fremstå mere professionelt, samtidig med at det sikrer en en høj standard på markedet. Din stand skal derfor leve op til følgende krav.

GENERELT UDSEENDE //

Vi forventer at din stand lever visuelt op til det materiale du har indsendt. Tænk på din stand som en pop-up shop, hvor du tilpasser din ‘butik’ så den er i tråd med dit design og den visuelle oplevelse du ønsker at skabe. Det skal se lækkert ud og må ikke ligne en loppemarkedsbod eller et lagersalg.

STANDSTØRRELSE //

Din stand skal kunne være helt indenfor det afmærkede område og må maksimalt være 210cm i højden.

LAGER //

Det er vigtigt at du gør dig tanker om, hvordan du håndterer dit lager. At have papkasser og lignende synligt fremme på din stand ødelægger det visuelle indtryk, gør standen mindre indbydende og kan få den til at fremstå ‘billig’. Så tænk på, hvordan du kan integrere et lager på en måde, hvor det ikke er synligt.

MEDBRAGTE BAGVÆGGE //

Af hensyn til placering og brandsikring, skal du give os besked på booking@finderskeepers.dk hvis du medbringer egne bagvægge. De skal være solidt byggede og sikkerhedsmæssigt forsvarlige, i neutrale farver som sort, hvid, grå eller træ og må max. være 210 cm høje. De skal også være pæne fra alle sider, så eksempelvis bagsiden er pæn og ikke ødelægger udseendet af en eventuel nabostand.

TØJSTATIVER //

Hvis du sælger tøj, er det en god ide at medbringe et eller flere tøjstativer. Tøjstativerne skal være pæne og ensfarvede og vi anbefaler ikke at bruge teleskopstativer, som ser billige ud.

BORDE OG STOLE //

Vi anbefaler at du tænker mere kreativt og overvejer om der er andre og mere spændende måder at vise dine produkter end på en bord. Brug en dug, hvis bordet ikke i sig selv er en del af udstillingen, og sørg også for at den er nystrøget og går helt ned til gulvet. Har du stole anbefaler vi at du bruger dem så lidt som muligt, da det virker uengagerende for gæsterne.

BANNERE, ROLL-UPS, O.L.  //

Generelt tillader vi ikke roll-ups, da vi som oftest syntes de skæmmer det visuelle udtryk. Af sikkerhedsmæssige årsager, skal tekstilophæng (bannere mm.) være brandimprægnerede.

RABATTER //

FindersKeepers er ikke et lagersalg. Vi syntes at I som designere fortjener at få fuld pris for jeres varer. Derfor er det heller ikke tilladt at sælge varer til stærkt nedsatte priser. Vi er dog opmærksomme på, at det i en salgsituation kan fungere godt, hvis man kan få kunden til at føle, at vedkommende gør en god handel også på prisen. Det er derfor tilladt at bruge salgsteknikker, som at sælge enkelte varer til nedsat ‘FindersKeepers pris’, at give en særlig ‘FindersKeepers rabat’ (max. 20%) mv.

TILKØB TIL DIN STAND

Har du husket at få bestilt bagvægge, borde, stole, tøjstativer eller strøm? Hvis ikke så kontakt os hurtigst muligt på  booking@finderskeepers.dk.

Hvis lageret tillader det, kan det i nogle tilfælde være muligt at købe tilkøb ved ankomst.

LEJE AF BAGVÆGGE //

Vi opfordrer alle, der kommer med grafisk print, illustrationer, billeder og lign. til at anvende bagvægge på deres stand – det fanger købernes interesse i langt højere grad end illustrationer på et fladt bord! Hvis du ikke medbringer dine egne bagvægge, tilbyder vi leje af vores egenproducerede bagvægge som er 2,2 meter høje og produceret i tyk sort MDF. S-kroge kan sammen med tynd line, kæder, snore el. lign. bruges til at montere eksempelvis rammer, eller du kan anvende elefantsnot. Søm og tegnestifter må ikke anvendes.

ANKOMST OG OPSTILLING AF STAND

Du og din stand skal være HELT klar kl. 10.30 lørdag, hvor dørene åbnes for de besøgende. Alle der har købt billet i forsalg kan komme ind fra kl. 10.45. Vi gør desuden opmærksom på, at standholder-indgangen lukkes kl. 10.30.

ADGANGSTIDSPUNKTER FOR OPSTILLING AF STAND //

FREDAG 15.00-19.00
LØRDAG 08.00-10.30

Er du ikke ankommet og checket ind senest lørdag kl. 10.00, kan du miste din stand. Vi er nødt til at sikre det overordnede look-and-feel og det kan derfor være nødvendigt at om-arrangere udstillingsområdet ved no-shows. Vi kan da eksempelvis give gulvpladsen til en anden designer.

Vi gør igen opmærksom på, at Den rå hal på Godsbanen – som navnet lyder – er helt rå og rustik. Vi synes den er rå på den fede måde og danner de perfekte rammer for FindersKeepers Designmarked i Aarhus. Du skal dog være opmærksom på, at der på din stand kan være træstolper, ledninger, rør og lignende. Hvis du bestiller en stand med hallens bagvægge skal du være opmærksom på, at de kan være af både beton, gips og stål afhængigt af, hvor din stand bliver placeret. Hallens vægge må ikke bruges til ophæng.

Udenfor opstillings- og åbningstid vil hallen være aflåst, men der er ingen vagt. Alt hvad du lader blive er på eget ansvar.

Efter markedet lukker kl. 17.00 lørdag har du indtil kl. 17.30, hvor du skal være ude.

ANKOMST //

Når du ankommer til markedet, skal du kontakte en fra FindersKeepers teamet, som vil checke dig ind og vise dig hen til din stand. Du vil her få udleveret to sælgerskilte og samt et informationsark. Hvis du har brug for at bemande din stand med mere end to personer, så kontakt en FindersKeepers-medarbejder for at få ekstra sælgerskilte mod depositum.

STANDPLACERING //

Det er desværre ikke muligt at få oplyst den endelige standplacering inden markedet. Der kan være mange ændringer i de sidste par dage, så vi må allernådigst bede jer vente spændt til selve dagen.

KLARGØRING SØNDAG MORGEN //

Der vil være adgang til hallen fra 9:00 søndag, så i kan få fyldt op med nye varer og gjort standen klar. Det er super vigtigt at du og din stand er HELT klar senest 10.30 søndag, hvor dørene åbnes igen.

NEDTAGNING AF STAND

Du må først påbegynde nedpakning af din stand søndag kl. 17.00, når dørene er blevet lukket, da der også skal tages hensyn til de besøgende, der kommer sidst på dagen.

Du skal have pakket din stand ned senest kl. 18.30. Før du forlader din stand, skal du kontakte en FindersKeepers-medarbejder, som kan tjekke at alt er som det skal være.

TILKØB //

Hvis du har lejet borde, stole mv. skal disse returneres jvf. anvisninger fra markedscrewet.

AFFALD //

Standen skal være fuldstændig ryddet og ALT skrald, bøjler, papir, tøj, papkasser m.m. som kommer fra din stand, skal du samle og smide ud i affaldscontaineren. De skraldespande, der er opstillet indenfor er forbeholdt gæsterne.

Vi forbeholder os ret til at fakturere standholdere der efterlader skrald et rengøringsgebyr på DKK 2,500.

UNDGÅ TYVERI

Det er rigtig vigtigt, at du holder øje med dine ting og ikke lader penge, mobil, pengepung og andre værdigenstande ligge synligt, da det kan friste svage sjæle. FindersKeepers erstatter IKKE dine ting, hvis de bliver stjålet! Det er dog vigtigt, hvis du får noget stjålet, at du kontakter en medarbejder fra FindersKeepers, så vi kan tage aktion herpå. Du skal selv kontakte politi og evt. forsikringsselskab. Natten over vil lokalerne være aflåste, for en sikkerheds skyld anbefaler vi dog, at du tager dine mest kostbare ting med dig, når du går hjem. Skulle uheldet være ude og der bliver begået indbrud erstatter FindersKeepers ikke mistede værdier.

MODTAGELSE AF BETALING

Husk at medbringe byttepenge til kunder, som betaler kontant. Vi anbefaler at du overvejer at anvende MobilePay eller investere i en kortlæser som iZettle, så du kan modtage betaling på kreditkort. Hvis du har en webshop kan du også sætte den op så kunderne kan betale online via den.

AFBUD

Vi gør igen opmærksom på fortrydelses- og betalingsbetingelserne, som du accepterede da du sendte din ansøgning:
 
Modtog vi din ansøgning mere end 28 dage før markedet, er der 8 dages fortrydelsesfrist fra vi sender denne bekræftelsesmail. Ansøgte du senere end 28 dage før markedet kan du ikke fortryde.
 
Er du nødsaget til at melde afbud, kan du som udgangspunkt ikke få pengene tilbage, hvis fortrydelsesfristen er overskredet. Vi beder dig i så fald kontakte os med dit afbud, så vi kan undersøge, om det er muligt at afsætte din stand til anden side.
 
Har du fået tildelt en gratis “FREE”-stand gør vi opmærksom på, at der gælder de samme fortrydelsesfrister, som ovenfor. Melder du afbud efter fristen vil du blive opkrævet normalprisen for en tilsvarende stand.

HAR VI SAGT AT VI GLÆDER OS! 🙂