Sidst i 2016 etablerede Morten nyt værksted i udkanten af Odense. Dette har gjort det muligt at gå i dybden med den æstetiske process, uden at det betyder lavere produktion.
Arbejdstese: Alt er forgængeligt, intet fuldendt og aldrig perfekt. Han arbejder ud fra det japanske paradigme Wabi Sabi – et skønhedsideal der modsat den græske ide om det perfekte, forsøger at vække en stille melankoli i beskueren med former, teksturer og farver, der har rod i disse tre ankre. Drejeteknikken og formerne er europæiske, der bliver fusioneret med Wabi Sabi ved at lade keramikken undergå processor der tilfører det organiske træk.
Sidst i 2016 etablerede Morten nyt værksted i udkanten af Odense. Dette har gjort det muligt at gå i dybden med den æstetiske process, uden at det betyder lavere produktion.
Arbejdstese: Alt er forgængeligt, intet fuldendt og aldrig perfekt. Han arbejder ud fra det japanske paradigme Wabi Sabi – et skønhedsideal der modsat den græske ide om det perfekte, forsøger at vække en stille melankoli i beskueren med former, teksturer og farver, der har rod i disse tre ankre. Drejeteknikken og formerne er europæiske, der bliver fusioneret med Wabi Sabi ved at lade keramikken undergå processor der tilfører det organiske træk.