Bacchus Box

Målet med Bacchus Box er at give vinslag og vin i det hele taget et frisk pust fra ungdommen:
-Vi vil sælge kvalitetsvine, hvor den gode smag, den gode historie og den gode oplevelse er det vigtige. Samtidig vil vi gøre op med noget af det vinsnobberi, der ofte foregår i forbindelse med vin. Hvorfor er det for eksempel fint at en vin smager a la petroleum, eller læder? Det er jo nærmest til grin, når alle ved at begge dele smager dårligt, siger Tobias Hinchely Pedersen, der tidligere ejede vinbaren Tyskenhavn i københavn.
Bacchus Box vil lave på en fræk indenomsoverhaling af vinmarkedet. Det kræver unge øjne at kunne se tingene udefra, og det er måske de unge herres bedste våben. Målet er at rykke ved det danske vinmarked. De har derfor rusket godt op i de gamle klude med et koncept, der åbner for, hvordan vi forbruger, køber og forholder os til vin.
Ideen er a la Årstiderne, der sælger grønsager. Til en pris under butikkernes får kunderne en månedlig, skræddersyet boks med gode vine. Med vinboksen følger et blad med vinens fortællinger og opskrifter eller oplevelser man kan have til vinen.
-Vi vil give noget som ruster og opfordrer kunderne til rent faktisk at tage stilling til, hvilken vin og hvilken oplevelse, der får det til at kilde de rigtige steder. Bacchus Box er en moderne, nede på jorden og håndgribelig version af en vinklub, som hver måned giver deres medlemmer et tematisk og vinfyldt eventyr, siger Tobias Hinchely Pedersen.

ENGLISH //
No English version.

Website
Facebook
Instagram

Category
København 10-11 November 2018
Tags
Food